-
MOTTO GRUPĂ:
„Noi, cei mari, uităm adesea că am fost copii. Şi lucrul acesta ar trebui să ni-l aducem aminte, mai ales când ne găsim în faţa copiilor.” ( Alexandru Vlahuţă)
ACTIVITĂŢILE GRUPEI:
În anul şcolar 2018-2019 la grupa mică Fluturaşii, Structura 2, activităţile se derulează conform curriculumului pentru învăţământul preşcolar care lansează educatoarelor o provocare: implicarea activă a preşcolarilor în activităţile desfăşurate în grădiniţă, pregătirea acestora pentru o viaţă socială bazată pe cooperare, comunicare, acţiune. Proiectarea conţinuturilor în manieră integrată vine să potenţeze acest îndemn al educării preşcolarilor într-un spirit activ, cooperant şi creativ. Prin activităţile desfăşurate într-o manieră integrată educatoarea oferă şansa preşcolarilor de a se manifesta liber şi creativ şi crează un mediu stimulativ şi diversificat pentru dezvoltarea personalităţii lor. Denumită şi „vârsta de aur a copilăriei”, vârsta preşcolară se caracterizează prin multiple achiziţii pe plan intelectual, fizic şi comportamental. O dată cu intrarea în grădiniţă copilul vine în contact cu o multitudine de necunoscute, el deschide un cufăr al comorilor, pe care, plin de curiozitate, îl cercetează şi şi-l însuşeşte după propriile posibilităţi, în funcţie de specificul vârstei şi individual. Sub îndrumarea atentă a educatoarei, copilul îşi satisface curiozitatea prin joc, prin acţiunea directă cu obiectele. În această perioadă are loc dezvoltarea puternică a limbajului, se pun bazele operaţiilor gândirii (sinteză, analiză, abstractizare, generalizare, comparaţie) prin acţiune nemijlocită cu obiectele se dezvoltă gândirea, memoria, atenţia, imaginaţia şi, în acelaşi timp, copilul, prin faptul că intră într-o colectivitate, îşi dezvoltă abilităţi, atitudini şi sentimente care îi vor fi utile mai târziu, la şcoală: sentimente de prietenie, respect, atitudinea de cooperare, de apartenenţă la un grup, spiritul de învingător. Pentru dezvoltarea acestor abilităţi, atitudini şi sentimente ne-am propus ca în acest an să desfăşurăm diverse proiecte tematice dar şi activităţi extracurriculare care să îi familiarizeze cu tot ceea ce ţine de mediul inconjurator de la propria familie până la minunata lume a poveştilor cu Feţi-frumoşi şi Ilene Cosânzene, vom păşi impreună şi vom descoperi curiozităţi din lumea animalelor, ne vom transforma în prinţi şi prinţese; astronauţi de vrem sau doctori, sportivi şi balerine; suntem mici genii şi mari artişti! La grădi suntem tot ce vrem noi să fim şi asta ne place cel mai mult!
- Vârsta grupei:3-4 ani
- Mărimea grupei:29 de copii
-
-
Educatoarele și îngrijitoarea grupei
With education and experience in early childhood care
-
-
Caba Ancuța
EducatoareFUNCȚIA: Educatoare
GRAD DIDACTIC: II
STUDII: Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca
Mi-am început activitatea în domeniu în anul 2007, iar din anul 2013 m-am alăturat colectivului Grădiniței cu P.P. „Bambi”, structura 2.
Mi-am ales această meserie cu sufletul, deși presupune o mare responsabilitate. Pentru mine nimic nu se compară cu zâmbetele, pupicii și îmbrățișările celor mici. Mă simt norocoasă să îmi petrec fiecare zi în mijlocul copiilor și să îi sprijin, pas cu pas, în descoperirea acestei lumi minunate. Pentru mine profesia mea este o oportunitate de a fi mereu în lumea copilăriei, în lumea basmelor și a fanteziei.
„Toți oamenii mari au fost mai întâi copii (dar puțini dintre ei își mai aduc aminte).”
(Antoine de Saint Exupery)
-
Tecsi Simina
EducatoareFUNCŢIA: Profesor pentru învățământul preșcolar
GRAD DIDACTIC: I
STUDII:
- Liceul Pedagogic “Gheorghe Șincai”, Zalău, Specializarea Educatoare-Învățătoare
- Universitatea ”Babeș Bolyai” Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Specializarea Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar (licență)
- Universitatea Babeș-Bolyai, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Specializarea Management curricular (masterat)
Eu cred că am una din cele mai importante și frumoase meserii din lume. Spun asta deoarece noi, educatoarele suntem primii oameni pe mâna cărora părinții ne dau copiii. Noi educatoarele avem șansa de a educa, de a ne juca și de a iubi generații întregi de copii. Unii copii sunt veseli, alții isteți, unii frumoși, alții morocănoși, unii pupăcioși, alții mofturoși, zeci și sute de copii diferiți.
Sunt o persoană veselă, îmi place baletul și muzica clasică, motiv pentru care activez ca și voluntar din 2016 la Opera Națională Română din Cluj-Napoca, ambițioasă și dornică de a învăța cât mai multe lucruri noi, de aceea am participat la cursuri de formare și perfecționare:
Tabăra de performanță UBB, Baru Hunedoara
Integrarea școlară a copiilor cu probleme de sănătate mentală- Casa Corpului Didactic Cluj
Inițierea cadrelor didactice în programul de formare “Debutul grădiniței” – Casa Corpului Didactic Cluj
Atestat de absolvire a cursului de Prim ajutor premedical – Formarom
Facilitator pentru învăţarea permanentă în şcoală-o nouă calificare didactică pentru o şcoală care învaţă! POSDRU, Cluj-Napoca (România)
Limba engleză în predarea altor discipline, în activități formale și nonformale
Permisul european de conducere a computerului (ECDL – European Computer Driving Licence) ECDL România
Program de perfecţionare: Perspective III. Calitate în promovarea dezvoltării şi educaţiei timpurii.
Îmi place să mă implic în comunitate, astfel încât activez ca și voluntar din 2013 la Asociaţia Down-Centrul Educaţional Raluca, Cluj-Napoca, unde desfăşor activităţi educative, artistice cu adulţii de peste 18 ani cu Sindrom Down. Ajut la promovarea drepturilor persoanelor cu sindrom Down, precum și conștientizarea celor din jur referitor la importanța includerii acestora în comunitate.
MOTTO:
„A iubi înseamnă, poate, a lumina partea cea mai frumoasă din noi.” – Octavian Paler
-