Grupa mijlocie Veverițele

  • MOTTO GRUPĂ:

    „Atunci când încercăm să ne instruim copiii despre totul din viață, ei ne învață ce este viața.” (Angela Schwindt)

    ACTIVITĂŢILE GRUPEI:

    Grupa mică ”Veverițele”, PJ, este formată din 28 de copii cuminți și voioși care sunt dornici să descopere tainele lumii în care se află. Deși au o vârstă foarte fragedă au dat dovadă de o adaptare uimitoare.

    Activitățile desfășurate sunt integrate, conform curriculumului pentru învățământul preșcolar, în cadrul cărora sunt alese cele mai eficiente metode (clasice și interactive) și mijloace didactice bogate pentru a răspunde cerințelor educaționale ale copiilor. Metoda principală folosită la această vârstă este jocul, care prin diversitatea lui, captivează copilul și în același timp îl dezvoltă pe nenumărate planuri: cognitive, socio-afective, psiho-motrice. Pe lângă activitățile integrate, preșcolarii au posibilitatea de a desfășura activități la alegere (ALA), bazate pe o temă prestabilită. prin intermediul centrelor special amenajate în sala de grupă: Joc de rol, Casa păpușii, Știință, Artă, Construcții și Bibliotecă.

    În incinta grădiniței se desfășoară periodic activități extracurriculare la care participăm cu mult entuziasm și bucurie de fiecare dată. Avem posibilitatea de a desfășura activități în aer liber, deoarece dotările grădiniței ne permit acest lucru.

    Considerăm că suntem o grupă omogenă, care beneficiază de o calitate superioară a procesului instructiv-educativ, fapt susținut de progresele realizate de copii. Toate acestea sunt susținute, bineînțeles, de grădinița noastră.

    • Vârsta grupei:
      4-5 ani
    • Mărimea grupei:
      29 de copii
  • Educatoarele grupei

    • Beldean Valentina
      Educatoare

      Beldean Valentina

      Educatoare

      FUNCȚIA:  Educatoare

      GRAD DIDACTIC: Definitivat

      VECHIME: 2 ani

      STUDII:

      • Colegiul Naţional Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca
      • Universitatea Babeș-Bolyai, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Specializarea Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar (în curs de finalizare)

      Întotdeauna am visat să fiu un model pentru ceilalți, o simplă ființă umană care să îndrume, să modeleze inimi, să dăruiască cunoaştere şi să clădească împreună cu cei mici un viitor mai bun şi mai prosper. Chiar dacă sunt la început de drum, mă documentez şi învăţ continuu pentru că am de îndeplinit o misiune importantă: aceea de a asigura formarea şi pregătirea copilului pentru viaţă. Dacă întrebăm copiii cum ar vrea să fie educatoarea lor, ei ne vor răspunde, desigur, “frumoasă şi bună”. Chiar dacă nu seamănă cu “Zâna bună”, ea îi poate fermeca printr-un zâmbet sau printr-o privire încărcată de dragoste, prin voce blândă, calităţi deosebite şi copiii o vor considera cea mai bună şi mai frumoasă educatoare din lume.

      De când am intrat în Sistemul de învăţământ, am participat la multe cursuri de formare profesională și nu numai, pentru a putea răspunde cât mai bine provocărilor ce apar zilnic în activitatea noastră.

      MOTTO:
      Nu există artă mai frumoasă decât arta educaţiei, pictorul şi sculptorul fac doar figuri fără viaţă, dar educatorul creează un chip viu, uitându-se la el, se bucură şi oamenii, se bucură şi Dumnezeu.” (Ioan Gura de Aur)

    • Cristea-Nicola Bianca
      Educatoare

      Cristea-Nicola Bianca

      Educatoare

      FUNCŢIA: Educatoare

      GRAD DIDACTIC: Definitivat

      VECHIME: 2 ani

      STUDII:

      • Colegiul Național Pedagogic ”Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca
      • Universitatea Babeș-Bolyai, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Specializarea Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar (în curs de finalizare)

      Da, știu, drumul meu în cariera didactică se află abia în faza inițială, însă cu toate acestea consider că sunt făcută pentru a fi EDUCATOARE. Sunt o fire calmă, deschisă, liniștită, dar și sociabilă. Îmi place ceea ce fac și de aceea mă implic total în activitățile desfășurate în grădiniță. Pun mare preț pe educația copiilor, deoarece, cu siguranță se va oglindi în viitorul lor. Consider că prin copii societatea se poate dezvolta cu ușurință, deoarece ei reprezintă viitorul. Îmi place să fiu bine informată și la curent cu toate noutățile perioadei. Îmi doresc să am o relație caldă, apropiată cu prichindeii, astfel încât climatul educațional să fie cât mai favorabil. Majoritatea activităților au la bază jocul, astfel încât copiii să fie atrași și dornici de a învăța.

      Sunt educatoare la grădinița cu PP ”Bambi” din septembrie 2015, unde am fost repartizată în urma concursului național de titularizare.

      În ceea ce privește studiile, pot spune că sunt cadru didactic calificat. Recent am participat la diverse cursuri de formare printre care și cel de prim ajutor premedical. De asemenea, am participat la cercul pedagogic, dar și la comisiile metodice desfăşurate la nivel de unitate, prilej de informare și împărtășire a experiențelor școlare cu alte cadre didactice.

      MOTTO:
      ”Sarcina unui profesor este să stimuleze oameni aparent obișnuiți să facă un efort neobișunit. Marea problemă nu constă în a identifica învingători, ci a îi transforma pe oamenii obișnuiți în învingători”. (K. Patricia Cross)
      ”Natura ne aseamănă, educația ne deosebește.”
      (Confucius)